Діяльність відділу інноваційно-методичної роботи була спрямована на:

  • Аналіз та узагальнення роботи філій
  • Удосконалення технологічних процесів.
  • Вивчення та впровадження передового досвіду і новітніх інформаційних технологій.
  • Організацію підвищення кваліфікації співробітників.

Проведено семінар–практикум «Медіа та інформаційна грамотність», на якому розглядалися важливі питання:

G  Інформаційна культура - вимога часу

G  Образ медіамайбутнього

G  Медіаманіпуляції

G  Базові журналістські стандарти подання інформації

G  Кібер- булінг та як від нього захиститися

Крім того, проведено мозковий штурм «Сучасна бібліотека – це», бліц – опитування «Чим сучасна моя бібліотека», робота в групах «Запобігання маніпуляціям».

Тренінг «Бібліографічне видання як інформаційно - рекламний бренд бібліотеки» включав

v  Мозковий штурм

v  Консалтинг-огляд «Бібліографічні видання бібліотеки як засіб інформаційної культури»

v  Роботу по колу

v  Панораму-орієнтир «Буклет - мистецтво розповісти…»

v  Профі-поради «5 кроків: багаторівнева рекламна продукція»

v  Практичні заняття «Створення орігамі-буклету»

v  Презентацію форми «Бібліотрансформер»

Цікаво пройшла лабораторія досвіду «Обслуговування юнацтва: нові форми візуальної культури» на базі бібліотеки – філії №17.   Ключовими темами були :Тиждень молодіжної книги, молодіжні вуличні флешмоби, комплексні форми роботи з юнацтвом. В форматі печа-куча пройшли виступи представників філій №16, 18, 19, 21, 2 та  ЦБ «Реклама як частина візуальної культури». Всі учасники взяли участь у настінному  експрес – опитуванні «Як цікаво провести час без Інтернету», інтерактивному кардмейкінгу, в оформленні виставки «Молодіжні субкультури: бунт тинейджерів». Закінчився захід смайл-голосуванням.

Година професійних порад «Як підвищити відвідуваність в бібліотеці?» пройшла незвично. Використавши матеріал із Інтернета «100 ідей: як підвищити відвідуваність», ми підготували гру зі смайликами. «сумно», «нудно», «цікаво», «весело», «неприйнятно».

Така ділова гра створює певну емоційну налаштованість гравців, що дозволяє істотно інтенсифікувати процес навчання. Дослідники встановили, що з лекційної подачі матеріалу засвоюється трохи більше 20 відсотків інформації, тоді як із ділової грі - близько 90 відсотків. Цей метод дає можливість бібліотекарям усвідомити свої сильні й слабкі сторони, оцінити позицію і реакцію інших людей, розвинути навички спілкування і вивчити нові методики

Зовсім недавно пройшов методичний мікс «Бібліотечне обслуговування: як залучити і зберегти читача»

Відбувся семінар-практикум для завідуючих філій  «Плануємо роботу бібліотеки». Працівники відділу інноваційно-методичної роботи спланували навчання так, щоб процес планування пройшов творчо та  неформально. Доповіді, повідомлення, презентації, інформації в режимі «запитання – відповідь», творчі дискусії  та методичні поради націлювали колег на креативний підхід до складання планів.

Тренінг «Інформаційна гігієна: Як осідлати щоденний потік інформації», семінар-рекомендація «Бібліотекар у медійній війні» дуже актуальні зараз.

Пройшло 4 заняття креатив- лабораторії «Тонке мистецтво бібліотечної журналістики».

Проведено атестацію шкільних бібліотекарів.

Для молодих бібліотекарів Кіровоградської МЦБС пройшли практичні заняття за результатами анкетування «Рівень володіння ПК та інтернетом», на яких працівники книгозбірень вчилися створювати. таблиці, діаграми, малюнки  та презентації.

Підведені підсумки професійних конкурсів «Краще робоче місце» і «Краще портфоліо рекламно-іміджевої продукції»

Вперше запроваджено взаємоперевірки, які виявилися дуже корисними. Бібліотекарі знайомилися з роботою своїх колег, вивчали передовий досвід, вказували на недоліки.

У грудні 2014 відбулася крос-презентація, на яку всі бібліотеки-філії підготували слайди та відео найкращих масових заходів.

Сьогодні не викликає  сумніву те, що бібліотекам потрібні фахівці іншого, вищого рівня професійної кваліфікації. Бурхливе входження у бібліотечну практику інформаційних технологій, модернізація структури та змісту роботи бібліотек вимагають регулярності відновлення професійних знань. Найважливіше завдання – безупинно підвищувати загальний рівень і кваліфікацію співробітників.

 

Лариса Залевська,

завідуюча відділу

інноваційно-методичної роботи

Кіровоградської МЦБС